שתיית כוסית או שתיים ביום עוזרת, מסתבר, לא רק למצב הרוח. 

מחקר חדש מגלה כי היא עשויה להפחית את הסיכוי שלכם לחלות בסוכרת

מספר מחקרים מצאו כי קיים קשר בין שתייה מתונה של אלכוהול וסיכויים פחותים לחלות בסוכרת מסוג 2. בכל מקרה, התועלת של שתיית אלכוהול היתה עד כה לא ידועה ונקשרה לאורך חיים בריא יותר של אלו שנטו לשתות אלכוהול באופן מאוזן.

 

במחקר החדש, שנערך בקרב 35,000 הולנדים בוגרים במהלך עשור נמצא כי, אלו שנטו לשתות משקה או שניים ביום, הפחיתו את סיכוייהם לחלות בסוכרת ב-45 אחוזים מאלו שהתנזרו מאלכוהול. יתרה מכך, הסיכון הנמוך נראה בקרב נשים וגברים שהיו בעלי סיכון נמוך מלכתחילה לפתח סוכרת מסוג 2 בגלל הרגלי אורח חייים בריאים: התנזרות מעישון, אכילת מזון בריאותי והקפדה על התעמלות באופן סדיר. הסיכויים הנמוכים לפתח סוכרת מסוג 2 התגלו גם בקרב נחקרים שסיגלו לעצמם פחות משלוש הסיבות המגינות, בהשוואה לאנשים שהתנזרו משתיית אלכוהול. ממצאי המחקר, שראו אור במגזין לתזונה קלינית, אינם מוכיחים כי שתייה לבדה מפחיתה את הסיכויים לסוכרת מסוג 2, אך הם כן מציעים כי הקשר בין אלכוהול וסוכרת אינו מוסבר ע"י  גורמי אורח חיים בלבד.

 

"תוצאות המחקר מצביעים על כך כי זהו מצב שאינו סביר בדרך כלל - אנשים שנוטים לשתות בצורה מתונה ושומרים על אורח חיים בריא בעלי סיכויים פחותים לפתח סוכרת מסוג 2 בהשוואה לאנשים השומרים על אורח חיים בריא שאינם שותים כלל", טוען החוקר המוביל, ד"ר מיכאל. מ. ג'וסטן מאוניברסיטת וושינגטון בהולנד, בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

ממצאי המחקר מבוססים על 35,625 נחקרים בין הגילים 20-70 שלא חלו בסוכרת, מחלות לב וסרטן בטרם החל המחקר. הנחקרים נשקלו, נבדק גובהם והיקף המותניים שלהם, וזאת לאחר שענו על שאלון אודות הרגלי אורח חייהם. במהלך 10 השנים בהן התבצע המחקר, 796 מהנחקרים פיתחו סוכרת מסוג 2.

 

"שתייה מתונה יכולה להיות חלק מאורח חיים בריא"

 

באופן כללי, אנשים שנטו לשתות אלכוהול באופן מתון - כוס אחת עבור נשים ושתי כוסות עבור גברים, היו בעלי סיכויים פחותים לפתח סוכרת מאנשים שלא שתו כלל. ממצאים שנשארו נכונים גם כאשר נלקחו בחשבון נתונים אודות הרגלי אורח חיים.

 

"המסר שצריך לצאת מתוך המחקר הזה", טוען ג'וסטן, "הוא, ששתייה מתונה יכולה להיות חלק מאורח חיים בריא על מנת להפחית את הסיכויים לחלות בסוכרת מסוג 2, אף על פי שכבר סיגלתם לעצמכם גורמים אחרים שיכולים להגן עליכם כמו התנזרות מעישון, התעמלות סדירה ותזונה בריאה". עוד טוען גו'סטן כי אינו ממליץ לאנשים שאינם שותים אלכוהול להתחיל לשתות, רק משום שזה עשוי להפחית את סיכוייהם לחלות בסוכרת. אלכוהול תמיד נושא את הפוטנציאל לשתיית יתר והסיכונים הטמונים בשתיית אלכוהול שאינה מתונה, צריכים תמיד להילקח בחשבון כנגד התועלות של שתייה מאוזנת".



Premergency ויפה שעה אחת קודם !!




logo בניית אתרים